نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
سفری به پشت پرده و حاشیه هاي یوونتوس در روزهای اخیر

سفری به پشت پرده و حاشیه هاي یوونتوس در روزهای اخیر

شكافتن و نفوذ به لایه‌های زیرینِ پوست یووه، حاشیه‌، پشت‌پرده‌ و اطلاعات كمتر شنیده شده‌ای را فاش می‌كند كه این روزها كمتر به گوش ما می‌رسند.

 

حاشیه‌های پیش از شروع رسمی فصل نقل و انتقالات اروپایی این روزها موازی با هفته‌های پایانی سری آ روز به روز پُررنگ‌تر می‌شوند. روزی پوگبا با سلام و صلوات یك روزنامه پرتیراژ با اولین پرواز عازم لندن می‌شود تا با استاد دیرینش (كونته) دیدار كند، روز دیگر نیز برایش در نیوكمپ وعده انداختن فرش قرمز می‌دهند. حالا این وسط هرقدر خودِ پوگبا هم صراحتاً بگوید فعلاً فقط به یووه و بازی‌های باقیمانده پیش‌رو فكر می‌كند، محال است، طرفداران ساده‌دل و مالامال از دلشوره یووه در این هیاهو صدای او را بشنوند. یا اصلاً انگار نه انگار آنتونیو كونته این روزها با دستیارانش مشغول آنالیز چگونگی صف‌آرایی آتزوری مقابل حریفانش در یورو 2016 است. خلاصه آنكه مهم این است شایعات در بطنِ واقعیات، غوطه‌ور است و هیچ غواصی را یارای بیرون كشاندن حقیقت از عمق این اقیانوس پر جاذبه نخواهد بود.

 

حالا كه این بازار مكاره در شعله‌های آتشین خود در حال زبانه كشیدن است، بد ندیدیم سفری خواندنی كنیم به اظهارنظرات جالب و عجیبی كه این روزها رقبای یووه در مورد بیانكونری‌ها انجام ‌می‌دهند.

 

 

ابتدا به مادرید می‌رویم تا جمله‌ای طلایی از «امیلیو بوتروگوئنو» اسطوره رئال مادرید و مدیر روابط عمومی این باشگاه را كه به تازگی در گفتگو با روزنامه «آس» گفته با هم مرور كنیم. او كه ظاهراً هنوز خاطرات تلخ دیدار نیمه‌نهایی رئال مقابل یووه در رقابت‌های فصل پیش لیگ قهرمانان را فراموش نكرده، هشدار داده است:

 

یكسال بعد از شوكِ یوونتوس هنوز آنچه بر سر ما اتفاق افتاد را فراموش نكرده‌ایم. پیشنهاد می‌كنم زیدان و مردانش قبل از تماشا و آنالیز بازی‌های منچسترسیتی، یكبار دیگر آن حادثه را دیده و از آن درس بگیرند وگرنه من‌سیتی می‌تواند برای رئال یك یوونتوسِ دیگر باشد. آنها بسیار خطرناكند...

 

 

اما اظهارنظر نه‌چندان شایسته‌ روزهای اخیر را بدون شك باید به «رادیا ناینگولان» مربوط دانست. این بازیكنی بلژیكی رم كه در سالهای گذشته در برهه‌ای نامش به عنوان یكی از گزینه‌های ترانسفر به یووه دیده می‌شد معلوم نیست چه دشمنی از یوونتوس دیده كه هرازگاهی اظهاراتی تند و غیراخلاقی در مورد یووه انجام می‌دهد. هنوز كل‌كل‌های توئیتری ناینگولان با برخی از طرفداران یووه را فراموش نكرده‌ایم؛ همانجا كه او یك پیروزی با رم را برابر با ده برد یووه قلمداد كرده بود. او در گفتگو با برنامه «فوتبال ایتالیا» در شبكه 4 انگلستان، در پاسخ به شایعات مذاكره مسئولان كالیاری و یووه بر سر انتقال او در تابستان (ناینگولان این فصل به صورت قرضی در رم بازی می‌كند) گفته است:

 

نمی‌دانم چرا این حرف‌ها ساخته می‌شوند. در هر حال این شایعات همیشه اطراف من می‌چرخند. یوونتوسی‌ها همیشه با این حربه‌ به بازیكنان مختلف ضربه می‌زنند؛ اما اجازه بدهید همینجا قاطعانه بگویم: من را هرگز در لباسِ یوونتوس نخواهید دید.

 

 

اعداد و ارقام و مبالغ هنگفتی كه این روزها به اذن خبرنگاران از حساب‌های باشگاه برای تسخیر قلوب ستاره‌های رنگارنگ و رام كردن و هدایتشان به یووه كسر می‌شود را همه كمابیش شنیده‌ایم. اما در آن سوی میدانِ ترانسفرینگ نیز رقبا بیكار ننشسته‌اند و چه‌بسا از آنجا كه مرغ همسایه همیشه غاز است، نقل‌قول‌هایی كه از آن سو و از سمتِ آنها به گوش می‌رسند روزی تبدیل به حقیقتی تلخ شوند.

 

به گفته خبرنگار سرویس ورزشی روزنامه بریتانیایی «دیلی استارز» منبعی مطلع در باشگاه منچسترسیتی از تقدیم پیشنهادی30 میلیون یورویی برای جذب آلوارو موراتا به مسئولان رئال خبر داده و مدعی شده قبل از هرگونه تصمیم‌گیری از سوی مسئولان یووه، به دستور پپ گواردیولا این ارائه پیشنهاد صورت گرفته است. من‌سیتی‌ها قصد دارند موراتا را جایگزین مهاجم ساحل عاجی‌شان «ویلفرید بونی» كنند.

 

آن چیزی كه این خبر را كمی با خبرهای اینچنینی متمایز می‌كند، آشنایی گواردیولا با موراتا، ارائه پیشنهاد رسمی آنهم بسیار زودتر از سایر رقبا، برنامه‌های جاه‌طلبانه این باشگاه منچستری برای فصل آینده و مبلغ قابل توجه آن و احتمال افزودن یك بازیكن (شاید همان ویلفرید بونی!) به همراه این مبلغ باشد. شرایطی اغوا كننده كه می‌تواند هر معادله و توافقی را برهم بزند.

 

در هر حال وقتی ما از شنیدن انتقال ستاره‌ای به یووه دلمان قنج می‌رود، نباید فراموش كنیم لحظاتی مشابه این احوالات برای سایر طرفداران تیم‌های دیگر نیز وجود دارد. باید كار را به مسئولان یووه سپرد و در انتظار غنائم نبرد بزرگ نقل و انتقالات ماند.

 

 

هفته گذشته بود كه از قطعی شدن پنهانی انتقال مَتیا دی‌شیلیو مدافع ملی‌پوش میلان به یووه خبر دادیم. حالا كه پیش‌بینی این توافق كمی رسانه‌ای شده، افشای یكی از بندهای بسته پیشنهادی یووه به میلان توسط «توتو اسپورت» می‌تواند واكنش تیفوسی‌های یووه و البته تكذیب ماروتا را نیز به همراه داشته باشد. این روزنامه چاپ تورینو در بخشی از خبر خود تصریح كرده است:

 

در بخشی از بسته ارائه شده توسط باشگاه یوونتوس به میلان، سیمونه زاتزا مهاجم ملی‌پوش یووه به عنوان بخشی از قرارداد انتقالِ دست پرورده 23 ساله آكادمی میلان كه پتانسیل بازی در هر دو سمت راست و چپ خط دفاعی را دارد، در نظر گرفته شده است.

 

دی‌شیلیو می‌تواند مخالفین و موافقین خود را در میان بیانكونری‌ها داشته باشد اما آیا چوب حراج زدن به سرمایه‌های باشگاه در قالب اعطای مبلغ + یك بازیكن شایسته كه به عقیده بسیاری كیفیتی مطلوب‌تر از دی‌شیلیو دارد، نامش كمی تا قسمتی «خودزنی» نیست؟

 

 

در انتها نیز بد نیست كارتونی از «عمر مُمانی» كارتونیست و انیماتور اردنی‌الاصل را ببینیم كه در واكنش به مصاحبه اخیر پائولو دیبالا و گفته‌های او مبنی بر علاقه‌اش به بازی در كنار مسی در رقابت‌های سری آ در ایتالیا منتشر شده است.

 

دیبالا در مصاحبه با روزنامه كوریه‌ره دلا سرا با ابراز علاقه به بازی در كنار مسی گفته بود:

 

مسی الگوی فوتبالی من است. او در زمین كارهایی می‌كند كه هر كسی توانایی انجام آنها را ندارد. با كمتر شدن بازی‌های رونالدینیو، مسی تبدیل به بازیكن مورد علاقه من شده است.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: